Människan i rörelse | Anne-Merete Kissow;Hanne Pallesen | Språk: Danska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Språk: Danska
Fjärrlager (4-5 arbetsdagar)
Varan finns i vårt fjärrlager, leveranstiden är 4-5 arbetsdagar. Mer info

Frakt 59,00 - Instabox - Välj själv närmaste paketbox

Se alla alternativ
Instabox - Välj själv paketbox59,00
DHL - Närmaste utlämningställe - Mobilnummer krävs för att hämta paketet!59,00
Bring - Närmaste utlämningställe59,00
Budbee - Hemleverans - Levereras på eftermiddagen eller kvällen.69,00
Bring - Hemleverans - Levereras till din dörr på vardagar mellan 08:00 och 16:00.135,00
SEK 464,00
ex. moms 371,20
Totalt inkl. frakt 523,00
"Människan är både kropp och har en kropp. Man är kropp i erfarenhet och handling, när man känner sig själv och när man uttrycker sig. Man har en kropp i tanke och språk - när man ser sig själv utifrån, som i en spegel, och när man bedömer sig själv i tanke och ord. Det man ser utifrån ska helst vara identiskt med det man känner."

Kropp, självuppfattning och identitet är oupplösligt sammankopplade när en rörelsepedagog vill ge deltagarna möjlighet att utveckla kompetens - oavsett om de är personer med eller utan funktionsnedsättning.

Och även om läraren är auktoriteten i situationen, händer något med henne i undervisningssituationen - beroende på vilken form av undervisning hon väljer.

Man in Motion beskriver på ett tydligt och lättförståeligt språk de vetenskapliga åsikter som ligger till grund för olika didaktiska och pedagogiska metoder för träning och ger därmed både elever och utbildare en bra grund för att välja och experimentera med sin egen form.

I denna fjärde upplaga har alla kapitel skrivits om i stor utsträckning och ny forskning om funktionshinder, rehabilitering och rörelse har lagts till. De tre sista kapitlen i boken belyser utvalda aspekter som kan vara användbara för alla yrkesverksamma som möter personer med funktionshinder i sitt dagliga arbete.

Kapitlen ligger på en högre nivå än de åtta första, eftersom tanken är att även mer erfarna studenter, t.ex. på masternivå, ska kunna använda dem. Boken riktar sig till yrkesverksamma som arbetar med rörelse, utveckling och rehabilitering, t.ex. terapeuter, pedagoger, lärare i idrottsundervisning och specialundervisning.