Om du har problem eller frågor om ditt Hue-system hittar du svar nedan - oavsett om du inte har köpt din första Hue-produkt än, eller har frågor om vad du redan har, kan vi hjälpa dig.
Frekventa fel på Hue systemet: Ingen anslutning i min Hue App? – Kontrollera om alla lysdioder lyser på din Hue Bridge - ofta är problemet att Bridgen har tappat anslutningen till din router eller saknar en IP-adress. Om inte alla tänds, stäng av och sätt på strömmen till både router och Bridge, så är du igång igen.
Min Hue Tap fungerar inte? – Hue Tap är lite speciellt eftersom det inte kör på batteri, utan istället fungerar via kinetisk energi som genereras när du trycker på knappen. Det är därför viktigt att du trycker till och att du trycker den helt ner. Om det fortfarande inte fungerar tar du bort det i appen och lägger till det igen.
Min Dimming Switch fungerar inte? – Dimmning Switch har ett litet knappbatteri som räcker i flera år, så om du upplever problem beror det ofta bara på att det har tappat bort anslutningen till din Bridge. När du trycker på en knapp och det uppe i hörnet kommer en liten röd blixt, då beror det på att det inte finns någon anslutning. Försök att trycka på alla fyra knappar samtidigt och vänta på en blixt - den ska nu fungera igen. OBS: om du har mer än 10 Dimming Switchar på din Bridge, kan problemet vara att du inte har plats för fler.
Hue Light Strip har inte samma färg hela vägen? – Ett fel som ibland kan uppstå efter montering eller när man har klippt av Strippen för att förkorta den. Oftast kan detta åtgärdas genom att, efter montering, trycka ner längs hela remsan med en tumme så att all elektronik trycks på plats, vanligtvis beror det på att ett löd har släppt. Om detta inte fungerar måste remsan bytas ut.
Jag kan inte hitta min nya ljuskälla/lampa i Appen? – Du installerar nya ljuskällor och lampor i appen under Settings -> Light setup. Märk att ljuskällan/lampan endast är i "sökläge" i 30 sekunder. Så var noga med att stänga av och sätt på strömmen innan du trycker på sök i appen. Om det är en lampa som levereras med en Dimming Switch som du försöker installera, måste du söka efter både lampan och Switchen i appen. Du hittar Switchen under Settings -> Accessory setup. Om du fortfarande inte hittar ljuskällan/lampan, gör en manuell sökning i appen där du anger serienumret. Serienumret finns på själva ljuskällan eller inuti själva lampan på en liten silverklistermärke.
Jag kan inte hitta min Motion Sensor eller Dimming Switch i appen? – Du söker efter tillbehör i Hue Appen här: Settings -> Accessory setup. Följ bara instruktionerna på skärmen, så är det som en lek.
Ofta ställda Hue frågor: Kan jag använda min dimmer på väggen? – Nej, Hue kan bara dämpas via app eller Dimming Switch, eftersom lampan alltid måste ha maximal strömtillgång. Om du använder en dimmer fungerar inte lampan och kommer bara stå och blinka.
Hur många ljuskällor kan jag ha på mitt Hue system? – Hue Bridge stöder 50 ljuskällor/lampor – Systemet har testats med upp till 64, men detta kan påverka prestanda och fungera långsammare - Vi rekommenderar därför att max gå upp till 50.
Kan man sätta upp flera Hue Bridges? – Det är möjligt att ha flera Hue Bridge i ditt hem, men du kan inte koppla dom ihop. Så de kommer att fungera som två oberoende system. Om du har mer än 50 ljuskällor kan en annan Bridge vara lösningen. Var noga med att dela upp huset på ett vettigt sätt i appen. Det kan vara att du samlar allt utomhus på en Bridge, eller allt som behöver kontrolleras automatiskt på den ena.
Kan man använda Hue utomhus? – Jo, det kan man. Se bara till att lampan du använder är godkänd utomhus, då kan vanliga Hue-lampor enkelt användas i lampan. Du måste dock vara medveten om att svårt frostväder kan påverka själva ZigBee-anslutningen och att du därför kan uppleva avbrott, men detta är inte något som förstör själva lampan.
Kan jag förkorta Hue Lightstrips? – Hue Indoor Lightstrips kan enkelt förkortas. Det finns små markeringar där du kan klippa. Den kan klippas var 33: e cm. Outdoor Lightstrip kan inte förkortas.
Kan jag använda Hue i ljuskällor som använder lampor som inte finns på Hue? – Ja, det kan du om du använder en ZigBee Controller. En liten enhet som kan styra din lampa via appen.
Kan jag styra mitt ljus när jag inte är hemma? – Ja, Hue fungerar också utanför ditt hem, se bara till att du har skapat ett Hue konto i Appen.
Funktionen kräver att man är inloggad. Skapa en användare och gör bruk av vårt smarta listsystem till att hålla koll på framtidiga köp, regelbundna köp eller önskelistor. Skapa användare Login